Üzleti mobilalkalmazás fejlesztés


Az üzleti mobil alkalmazások fejlesztése jelen pillanatban legkeresettebb mobil alkalmazás fejlesztési terület. Ennek oka, hogy a különböző kis- és nagyvállalatok mostanra ismerik fel és adaptálják saját üzleti folyamataikban a mobil alkalmazásokban rejlő lehetőségeket: a mobil eszköz személyességét és folyamatos rendelkezésre állását. Az elmúlt időszakban számos olyan projektben szereztünk újabb és újabb tapasztalatokat, melyben partnerünk egyes a felhasználóval szoros együttműködést igénylő üzleti folyamatait vezette ki mobil platformokra.
Az üzleti mobil alkalmazások szakterülete különösen izgalmas számunkra, hiszen a legkülönbözőbb partneri együttműködéseken keresztül különleges piaci szektorok elvárásait és működését ismerhetjük meg (nem informatikai értelemben). A következőkben néhány alkalmazást összegzünk, melyek jól példázzák az üzleti mobil alkalmazások fejlesztésében rejlő lehetőségeket.
  • Önkiszolgáló ügyfélszolgálat (Telekom alkalmazás)
    • A Magyar Telekom NyRt. önkiszolgáló ügyfélszolgálat alkalmazása 3 platformon teszi lehetővé a különböző típusú felhasználóknak, hogy előfizetésüket kezeljék, egyenlegeiket megtekintsék, számláikat befizessék illetve domino feltöltést kezdeményezzenek. Az alkalmazás az első változattól kezdve nagy népszerűségnek örvend, ennek köszönhetően az egyéb ügyfélszolgálati csatornák terhelése csökkent.
    • Az alkalmazás a klasszikus önkiszolgáló funkcionalitás mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt, mint például a lojalitás programban való részvétel, a nyereményjátékok megtekintése feliratkozási lehetőséggel és a Telekom üzletkeresője.
  • Virtuális piactér alkalmazás
    • Az alkalmazás egy igazi közel-keleti piac hangulatát idézi, ahol a felhasználók számtalan bolt termékét és szolgáltatását vehetik meg. A piactéren az árusok előfizetésük függvényében vehetnek igénybe szolgáltatásokat, a legmagasabb jogosultsággal számukra már elérhetőek a kiemelt hirdetések, push értesítéseket és speciális QR-kódokat is használhatnak. Az alkalmazás egyébiránt a vásárlók számára is kényelmes, ugyanis kedvenc termékeiket, üzleteiket, számlázási és szállítási címeiket szabadon kezelhetik, valamint a vásárlás folyamatában különböző szállítási és integrált mobilos fizetési módok közül választhatnak.
  • Rádiós közösségi mobil alkalmazás (89.5 Music fm)
    • Magyarország egyik legnépszerűbb rádiójának közösségi alkalmazása 3 platformon teszi lehetővé a rádió mobil eszközön történő hallgatását, illetve korábbi és 4 kategóriában vett népszerű mixek meghallgatását. A különböző minőségű streamelt csatornákon túl a rádióban szereplő DJ-k adatai is elérhetőek képgalériával egybekötve.
  • Segélykérő alkalmazás (BalatonHelp)
    • A Balatonon is szolgálatot teljesítő Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatával együttműködésben fejlesztettünk ki egy olyan rendszert, amely a balatoni vitorlások számára teszi lehetővé az azonnali segélykérést. A rendszer egy regisztráció után mobil hálózaton vagy sms-ben továbbítja a segélykérést a VMSZ műveleti központjába, ahol a diszpécser telefonos visszahívással tájékozódik a vészhelyzetről. A segélykérés tartalmazza a segélykérő pozícióját, mely alapján szükség esetén gyorsabban és hatékonyabban történhet meg az életmentés. A rendszer 2012-óta üzemel és a balatoni vitorlás szezonban és a VMSZ által biztosított kiemelt rendezvényeken egyaránt közreműködött az eszköz- és életmentéshez.
Valami történt.