A keresőoptimalizálás (SEO) folyamatáról


Keresőoptimalizálás - vagy angol rövidítéssel SEO (Search Engine Optimization) - a célja röviden annyi hogy a választott kulcsszavakkal előre jutassa a weboldalt. A találati listát a Google robotjai számos algoritmusa alapján állítja össze. Ezeknek az algoritmusoknak a működése és rangsorolási tényezői ismeretlenek. A kereső célja hogy a felhasználóknak releváns és természetes találati listát hozzon létre. A keresőoptimalizálással foglalkozó cégek egyike sem tudja pontosan, mi a tökéletes recept a keresőoptimalizálás sikerére, mindenki csak az évek során szerzett tapasztalatait és kidolgozott technikáit alkalmazza – bízva a sikerben.
Bár a szempontok nem ismeretesek, a legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó szakember egyetért abban, hogy a Google megítélésekor mind az oldal tartalma (szöveg, multimédia és egyéb állományok), mind az oldal szerkezete (a forráskód felépítése, különböző sűrűségi mutatók és arányszámok), illetve az oldal világhálón kiépített kapcsolatai egyaránt szerepet játszanak. Ezért a keresőoptimalizálás alkalmával a tartalomra és a szerkezetre vonatkozó javaslatokat dolgozunk ki, melyek alkalmazása javít a találati pozíciókon.
A keresőoptimalizálási szolgáltatás mind a Megrendelő, mind a Vállalkozó részéről kockázatokat rejt, hiszen a végeredmény semmilyen esetben sem garantálható 100 %-ban. Számos cégnél előfordul hogy ígéreteket tesznek a helyezésekkel és a optimalizálás idejével kapcsolatban. Cégünk a CodeVision Kft. ilyen ígéreteket nem tesz mivel semmilyen garancia nincs a végeredményre. Garanciát arra vállalunk hogy a legjobb tudásunk szerint végezzük a keresőoptimalizálást és erről referenciáink is tanúskodnak.
A helyezések bizonytalanságát többek között két tényező adja, nevezetesen: a Google eltérő sebességgel és gyakorisággal térképezi fel az egyes oldalakat. Átlagosan egy weboldalt napi 5-10x látogat meg a robot annak függvényében, hogy milyen mértékben vannak változások az oldalon. Értelem szerűen, ha egy weboldalon már évek óta nincs semmilyen a változás, akkor a robot sem fog az oldalra menni. – így előfordulhat, hogy egy változást csak 2-3 hét elteltével ismer fel. A másik fontos tényező a weboldal szerkezeti kialakítása és a domain kora nagy előnyhöz juttatja az olyan oldalakat ami már több éve (5-10) a piacon van és a kialakítása is megfelel a keresőoptimalizálásnak. Részben a Google változtatásai miatt, részben pedig az első helyekért a konkurens weboldalakkal folytatott harc miatt a keresőoptimalizálás folyamatos munkát igényel. A folyamatosan futatott algoritmusok és az új algoritmusok miatt nem lehet egy weboldalt úgymond „magára hagyni”. A találati pozícióban bekövetkező változások gyors lereagálása, a tartalmak gondos összeállítása és az idők folyamán „finom hangolása”, valamint az egyenletes és folyamatos linképítés hozzájárulnak ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás beváltsa a hozzá fűzött reményeket.
Javaslatunk szerint egy weboldal keresőoptimalizálását a tartalom mennyiségének és a kereső kifejezések "erősségének" függvényében 3-5 kereső kifejezéssel érdemes elkezdeni. Egy weboldalon érdemes csupán 1 kulcsszót optimalizálni kivéve ha a kulcsszavak azonosak csupán ragozottak (Pl: bútor, bútorok). Amikor ezen kifejezéseket sikerül eljuttatni az első 5 találati pozícióra, akkor érdemes elgondolkozni az újabb kereső kifejezések alkalmazásán.
Az idő a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb tényezője, ugyanis a Google a weboldal és a domain név "életkora" mellett a linkek gyarapodását és a tartósan elért jó eredményeket pozitívumként ítéli meg a rangsorolásnál. A többi médiummal összehasonlítva a keresőoptimalizálás a leglassabb eszköz a látogatószerzéshez de hosszú távon a legtöbb látogatót hozó eszköz. A modern korban minden 2. ember az interneten keres mindenre ami érdekli tájékozódás képen ebből a világ közel 80%-a Google keresőt használja bizonyítottan. A látogatókat pontosan tudjuk mérni számos eszköznek köszönhetően és ennek függvényében a leglátogatottabb oldalból kiin dúlva újabb stratégiákat tudunk ajánlani. Tekintse meg keresőoptimalizálással kapcsolatos referenciáinkat a referenciák menüpontban vagy forduljon hozzánk elérhetőségeink egyikén!

Keresőoptimalizálás lépései részletesen

  1. Weboldal elemzése seo szempontok alapján

    Nagyon sok eszköz található már az interneten, amit használva leelemzi a weboldalunkat. Ezeket az automatikus eszközöket nagy óvatossággal kell kezelni, mert sok ezek közül lemásolja az egész oldal tartalmát, ami duplikáláshoz vezethet. Nem ajánljuk ezeknek az eszközöknek a használatát csak szakemberek számára mert nagy károkat okozhat. Az elemzés az egyik legfontosabb művelet mert ezek alapján kell az oldalt optimalizálni. Erre a műveletre a ráfordított idő nem egy fontos tényező mert a részletes elemzés olyan hibákat tud felfedni amit gyors helyezés javuláshoz is vezethet.
  2. A változtatások eszközlése ügyfél beleegyezése alapján

    Minden változtatást ami esetleg az oldal kinézetével kapcsolatos azt kizárólag az ügyfél beleegyezésével eszközöljük. Ennek a műveletnek a kihagyását kizárólag külön kérésre hagyjuk ki. A változtatok az esetek 90%-ban a weboldal szerkezetét és kinézetét nem befolyásolja. Az esetleges szöveges módosítások, bővítések segítségre előfordulhat hogy szükség van mivel ha releváns információt akarunk megosztani látogatóval akkor a vállalkozásban dolgozó szakember tud erről részletesebb információt adni.
  3. HTML átalakítása keresőbaráttá

    A technika fejlődésével (ami a programozási nyelvekre is igaz) a google is jobban preferálja az újabb technológiákat. Pár éve a html5 nyelv került középpontba, amivel jóval több megoldás megoldható mint a régebbi változatokkal.
  4. Linképítési folyamatok

    A linképítés az egyik legvitatottabb művelet a szakemberek között. A google a linkekre nagyon nagy figyelmet fordít és folyamatosan változtatja az álláspontját ezzel kapcsolatban. A vélemények megoszlanak a linképítéssel kapcsolatban hogy mennyire szükséges. Cégünk úgy gondolja hogy az oldalra mutató linkek minden féle képen szükségesek és ezt számos javulással tapasztaltuk linképítésünk során.
  5. Helyezések folyamatos nyomon követése

    A keresőoptimalizálás elképzelhetetlen a helyezések nyomon követése nélkül. A nyomon követésre is számos online elemző eszköz van amiket használva semmilyen káros hatás nem érheti a weboldalt. A helyezéseket a google már eszközökhöz alakítja ki ezért nagyon nehéz egy biztos helyet mondani mert eszközönként változik és helyek szerint is.
  6. Konkurencia elemzés és javaslatok nyújtása jobb marketing stratégia kiépítésére

    Egy új cégnél aminek nincs több éves tapasztalata érdemes a piacon több éve tevékenykedő konkurenciát részletesen elemezni hogy újabb látótérthez jussunk.
Egy személyre szabott vállalatirányítási rendszer korlátainak szinte csak a fantázia szab határt, a benne rejlő lehetőségeket az iménti példákkal csupán érzékeltetni próbáltuk. Amennyiben a jövőben tervezi egy vállalatirányítási rendszer készítését, forduljon hozzánk bizalommal már a tervezési fázisban!
Valami történt.